פוסט אורח של עפיף אבו מוך, איש הייטק, בן 33, תושב באקה אל גרבייה (לקריאת הפוסטים הקודמים של עפיף בפלוג)
בזמן שאתמול, יום רביעי, התחדשו הלימודים בבתי הספר ובגנים בארץ, השביתה של בתי הספר הכניסייתיים שהחלה בראשון לספטמבר ממשיכה. יותר מ- 33 אלף תלמידים ערביים (מכל הדתות) יישארו בבית כיוון שמשרד החינוך והעומד בראשו החליטו שמדובר בתלמידים שקופים שלא מגיע להם לחגוג את הראשון לספטמבר. איך ניתן להבין אחרת את חגיגות הפוליטיקאיים לרגל פתיחת שנת הלימודים? איך אפשר לפרש את הצהרת שר החינוך נפתלי בנט “שנת הלימודים נפתחה כסדרה, ושהשנה התלמידים מגיעים למערכת חינוך יותר אישית ויותר אנושית”?!
מערכת החינוך אולי יותר אישית ואנושית לאזרחים היהודים של המדינה, אבל היא אינה כזו עבור יותר מ- 33 אלף תלמידים ערביים אשר לא זכו עד רגע זה לקחת חלק בחגיגה של הראשון לספטמבר, וכאן נשאלת השאלה, עד מתי? עד מתי תמשיך האפליה בסוגיית תקצוב בתי ספר אלה? עד מתי ימשיך הקיצוץ בתקצוב זה? עד מתי תמשיך ההתעלמות במשרד החינוך מהמשבר? וכל זה, בזמן שאתו משרד חינוך מעניק סבסוד מלא לבתי ספר מהמגזר היהודי אשר מקוטלגים תחת אותה קטגוריה: מוכרים לא רשמיים, החרדיים למשל.
משרד החינוך מקצץ מצד אחד בתקצוב המוענק לאותם בתי ספר, שהגיעה השנה לרמה של 29 אחוז בלבד מהתקצוב השנתי, ומן הצד השני מגביל את הגבייה מההורים. החלטה אשר מהווה מכת מוות לבתי הספר הכניסייתיים לדברי האחראים.
חשוב להבין שמדובר במסגרות חינוכיות אשר הוקמו לפני קום המדינה ע”י מסדרים נוצריים שונים, כמו האורתודוקסי, הקתולי, האנגליקני ומתחנכים בהם יותר מ-10% מכלל התלמידים בחברה הערבית תחת הפיקוח של משרד החינוך. בתי הספר האלה פועלים ע”פ תוכנית הלימודים הרשמית ותלמידיהם ניגשים לבחינות הבגרות באופן דומה לבתי ספר ממלכתיים בארץ. בניגוד מוחלט למשל לאותם בתי ספר חרדים-דתיים, המקבלים סבסוד מלא, אך לא מקיימים לימודי ליבה ואינן כפופות לפיקוח.
בתי הספר הכניסייתיים נחשבים למוסדות אליטיסטיים בשל רמתם הלימודית הגבוהה. הם מהווים חוד החנית של מצוינות, הישגיות והצלחה, בקנה מידה כלל ארצי. 100% מתלמידיהם ניגשים לבחינות הבגרות ושיעורי ההצלחה הם כ 90%. לא בכדי 87% מאנשי ההיי-טק הערביים הם בוגרי אותם בתי ספר, לא בכדי ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין ז”ל, הצהיר שבתי ספר אלה מהווים סמל להצלחה במדינה (בניגוד מוחלט לממשלה הנוכחית ולעומד בראשה כמובן!), לא בכדי בוגריהם תמיד בלטו בתחומים שלהם והצליחו להשתלב באקדמיה, בתעשיה, ברפואה, במשפטים ובמה לא בעצם?
יותר חשוב מכל, ומעבר למצוינות ולהצלחה האדירה, מדובר כאן בבתי ספר שהם מודל לדו-קיום, מודל לעיקרון כיבוד האחר, כאשר בין כותליהם לומדים יחד וללא הבדל של גזע, דת ודין, תלמידים מוסלמים, נוצרים ודרוזיים מכל הארץ, מהצפון ועד הדרום, אשר החברה הישראלית יכולה רק ליהנות מההון האנושי והערכים שהם מייצגים.
אותם ערכים המהווים בסיס להשתלבותם במקומות העבודה (למרות כל הקשיים שנתקלים בהם בדרך לשם) ולשותפות מלאה בפיתוח ושגשוג החברה הישראלית בכלל והחברה הערבית בפרט.
על כן, זה תמוה בעיני, שבמקום לאמץ את המודל הנ”ל, לחבק אותו ולהמשיך להשקיע בו כדי לפתח אותו, ממשלת ישראל בראשות נתניהו ובנט כשר חינוך מגלים אדישות לסיפור ההצלחה הזה! במקום להשקיע בהם, הממשלה ממשיכה להשקיע בעיקר בבתי ספר החרדיים, אותם בתי ספר אשר לא בטוח שבוגריהם שואפים להתשלב בתעשייה ובחברה. בתי ספר שמסרבים אפילו להיות תחת פיקוחו של משרד החינוך וללמד את מקצועות הליבה.
מצד שני, מה הפליאה? הרי מדובר באותו ראש ממשלה ששיקר והפחיד את הציבור היהודי מ”נהירת האזרחים הערבים לקלפיות באוטובוסים”. הוא לא היסס להסית נגד האוכלוסייה הערבית ולגרום לשנאת חינם, והכל כדי להיבחר. מה עכשיו? האם יש מישהו בירושלים שחושש מבוגרי בתי ספר הללו?
בנימה אישית: הרשו לי להדגיש עד כמה הגיוון בהון האנושי עוזר להתפתחות התלמיד להמשך החיים. אני אחד מאותם בוגרי תיכון נוצריים. למדתי באורתודקסי בחיפה. בגיל 13 כבר למדתי מקרוב על ״האחר״. כילד מוסלמי אשר גדל ביישוב שכל תושביו מוסלמיים הכרתי בצורה שטחית את האוכלוסיות הערבית והיהודית בארץ עד שהגעתי לבית ספר הנ”ל.
דרך הבית ספר למדתי יחד עם ילדים נוצריים ודרוזיים מכל הארץ, ובנסיעות לחיפה נחשפתי גם לאוכלוסייה היהודית. החיכוך עם אוכלוסייה אחרת ושונה עזר לי מאד בהמשך החיים והקריירה. הבנתי את המשמעות של “להכיר את האחר”. דרך אותו בית ספר פגשתי חברים, מכל רחבי הארץ. עם חלקם אני בקשר עד היום הזה. למדתי על חגים של בני דתות אחרות, כולל על החגים היהודיים. משום כך, אני תמיד חש באי נוחות, כאשר יהודים רבים לא מכירים ולא יודעים דבר על חגי האוכלוסיה המוסלמית אשר לצידה הם חיים. אני יודע לברך שנה טובה וגמר חתימה טובה לכל חברי, אך נדיר לשמוע מגיש חדשות או אנשי תקשורת בכירים מתייחסים למועדים המוסלמיים, דרוזים או נוצרים, כפי שהם נוהגים לעשות במהלך החגים היהודיים.
זו הגדולה של בתי הספר הנוצריים. מעבר לחינוך למצויינות, הטפה להשתלבות וחריצות, הם גם מלמדים סובלנות והכרת הזולת. על כן חשוב לשמור עליהם ולדאוג להמשך קיומם כי בסוף כולנו נקטוף את הפרי של בתי הספר האלה, פרי ההצלחה, פרי ההון האנושי פרי החינוך למעורבות, ויותר חשוב מכל… פרי הכבוד לאחר והדו-קיום.
“זו הגדולה של בתי הספר הנוצריים. מעבר לחינוך למצויינות, הטפה להשתלבות וחריצות, הם גם מלמדים סובלנות והכרת הזולת.”
ח”כ (הנוצרי) באסל גטאס:
“יש להוריד את הגלימה מעל הכומר גבריאל נדאף”
“אני תומך בחרם על מדינת ישראל”
כפי שמותר לח”כ יהודי להתבטא בצורה שאינה מתאימה לאזרח כזה או אחר, אז מותר לפעמים גם לח”כ ערבי להתבטא בצורה שאינה מתאימה לך ולדעותיך. זה לא משנה אם אני מסכים איתו או לא, אבל זו מהות הדמוקרטיה!
אין לי בעייה שישיר גם את ההימנון המזרח תיכוני “ח’ייבר, ח’ייבר יא יהוד, ג’ייש מוחמד סא יעוד!” רק אל תצפה שנראה בזה סמל לסובלנות והכרת הזולת.
(נוחה דמעה)
אין ספק שהדו קיום בין נוצרים דוברי ערבית, לבין מוסלמים, הוא אחד ממאפייניו של האזור כולו, ורק מדינת ישראל הזדונית מנסה לתקוע מקלות בגלגלי הנאורות והקידמה שהאביב הערבי הביא לאזורינו, ומונעת ממנו לחדור גם אל גבולות פלסטין 1948.
הלב נשבר כאשר כולנו יודעים כמה טוב לנוצרים דוברי הערבית בכל שאר המדינות, בעוד שכאן הם זוכים ל”חינוך לא אנושי”, וראש הממשלה הנוראי מסית נגדם מעל כל במה, בניגוד, נניח, לממשלות של כל מדינה ערבית בעולם, שידועות ביחסן הנפלא לאזרחיהן (הערבים, מן הסתם).
ומשפט אחד ברצינות:
למרות שהאמת כ”כ ברורה וידועה לכל נוצרי דובר ערבית, וגם לכל ערבי מוסלמי, עדיין חשוב להזכיר אותה שוב – טוב להיות “ערבי מקופח, עשוק ומדוכא”, במדינה היהודית, מאשר “אזרח דרגה א’, שווה זכויות וחובות”, בכל מדינה ערבית שהיא. הדבר נכון שבעתיים, במידה ואתה נוצרי – אבל נכון גם לגבי תושבי באקע המוסלמים, שמשום מה מתנגדים לרעיון של סיפוח המשולש למדינת פלסטין הנאורה והמתקדמת (זו שאין בה יהודים עם רגליים מטונפות, כפי שציין אתמול הנשיא הנאור של האומה הפלסטינית שוחרת השלום…).
במדינת ישראל אין נוצרים דוברי ערבית, אלא יש ערבים פלסטיניים נוצריים..
יש נוצרים דוברי ערבית, ויש ערבים נוצרים. מספר הנוצרים דוברי הערבית בני הלאום הארמי, גדל מדי שנה. נכון שלאומנים ערבים מנסים להלך עליהם אימים, אבל זה לא כ”כ מצליח, והמספר גדל והולך – וככל שהמוסלמים ימשיכו להפגין “הלכות דו קיום” מהסוג המקובל, בכל המרחב שמסביבנו, אני מניח שנראה פחות ופחות “ערבים פלסטינים נוצרים”, ויותר ויותר נוצרים דוברי ערבית, שמסרבים להגדיר עצמם כערבים.
אתה מבין, ממש כמו שהכותב למעלה, מנסה לספח את הדרוזים לאומה הערבית, בניגוד להגדרה העצמית של 90 אחוז מהם, כך גם ישנו ניסיון לכפות זהות לאומית על נוצרים (בעיקר מהעדה המרונית), שאינם מזדהים עימה (בין השאר, כי היא מזוהה עם רדיפות אימים של בני עמם ודתם בכל רחבי האזור…).
הנוצרי בוגר בית הספר הכנסייתי, עזמי בשארה: “אין אומה פלשתינית זו המצאה קולוניאלית”
https://www.youtube.com/watch?v=qp1OS-20Bzc
אורי, מה הקשר לכל הסיסמאות האלה שכתבת לבין הקיצוץ שהוטל עליהם?
מדובר באמת בבתי ספר מצויינים ממה שקראתי ואף אחד בקןאליציה לא אמר אחרת). סך הכל מדובר על עשרות מיליוני שקלים בודדים, האם בנט לא יכול למצוא סכום כזה מתוך תקציב ענק של כ-50 מיליארד ש”ח?!?!
מה ההיגיון לפגוע כלכלית בבתי ספר נוצריים? האם בנט והימין החליטו לפגוע בקהילה הנוצרית?
זה ממש לא הזמן להראות לעולם שישראל גם כן פוגעת בנוצרים… אלא ההיפך.
עשרות מיליוני שקלים בודדים? למה שלא יקחו את הסכום הזה מהכספים שהנוצרים האירופים נותנים לעמותות של היהודים העשירים?
בתי הספר הם מצויינים. הקיצוץ הוטל על בתי ספר פרטיים מכל המינים והסוגים. איכשהו רק בבתי ספר כנסייתיים מנסים לעשות מזה משהו גזעני.
מה שקראת לעמלה זה גיבוב עטוף בכל סיסמאות הPC בעולם (דו קיום, ראש ממשלה גזעני שמפריע לשלום ולשלווה, נוצרים, מוסלמים ודרוזים חיים כאחים, ועוד ועוד). למרבה הצער, המציאות היא שונה לגמרי. המציאות היא שמצבם של הנוצרים ברש”ף, למשל, הוא נוראי, ומספרם יורד בהתמדה. למעשה, רק בישראל מספרם של הנוצרים נמצא בעלייה, מוזר, לא?
הניסיון להציג קיצוץ בבתי ספר פרטיים כ”פגיעה של בנט וישראל בנוצרים”, הוא חסר שחר, כאמור. גם לבית הספר הריאלי בחיפה קיצצו תקציבים, ולפחות עפ”י השמועות לומדים בו גם כמה וכמה יהודים (כולל הפנימייה הצבאית של קלגסי צבא הכיבוש…;)).
למדינת ישראל אין במה להתבייש ביחסה לנוצרים אזרחי ישראל, ובוודאי שאין לה סיבה לקבל הטפות מוסר בעניין זה ממוסלמים. למעשה, גם למוסלמים מדינת ישראל מתייחסת יותר יפה, מאשר מדינות מוסלמיות. כאמור, לא סתם תושבי המשולש נורא נורא מבוהלים מהרעיון שהגבול עם הרשות יזוז כמה קילומטרים מערבה, והם יהפכו לאזרחים סוג א’ במדינה הפלסטינית העצמאית, החדשה, המשגשגת והדמוקרטית – זה שאין בה בה יהודים מטונפי רגליים…
ועוד דבר, השביתה הזו כ”כ פוליטית שזה פשוט נלעג: בחג האחרון ביקרתח בכפר נוצרי מרוני בצפון, וכמה מפתיע, מלא ילדים בתלבושות בית ספר היו בדרכם הביתה, אחרי שסיימו ללמוד.
אין לי מושג אם הדבר נכון לכל היישובים המרוניים, אבל מסתבר שאלה מבין הנוצרים, שלא מונחים ע”י תעמולה לאומנית שתכליתה עימות עם מדינת ישראל, וניסיון לקבל כספים “או שנגיד שאתם גזענים”, דווקא מצליחים לשלוח ילדיהם לבתי ספר פרטיים, ללא קושי מיוחד.
אגב, האב גבריאל נדאף (עוד מנהיג נוצרי ישראלי אמיץ שמוצא עצמו מותקף ע”י לאומנים ערבים שחוששים מהתחזקות השפעתו) טען וטוען גם הוא שעניין התמשכות השביתה הזו, הוא פוליטיקה נטו – ואכן, למרות שניסו להפריע לו בכך, הוא יזם מגעים עם משרד החינוך, והגיע להבנות שדי מוציאות את הטעם מהפוסט שקראנו למעלה. מצד שני, זו הייתה הזדמנות מצויינת להסביר לכולנו (לך, לחייל, לי ולכל השאר) כמה אנחנו גזענים, כובשים, קלגסיים, שלא למדו את הלקח, ופויה באופן כללי. ובברכת, בוא ננהר לאכול ארוחת ערב, אסיים:)
אני לא זוכר שביתה כזו של בתי הספר הנוצריים עשרות שנים. כלומר, דווקא השנה כנראה הופר איזשהו סטטוס קוו משמעותי שקשור למימון שלהם.
האם נראה לך שמישהו היה מעז להפר או לקצץ מימון לבתי ספר חרדיים השנה או של הממלכתי-דתי?
ראשית, השנה אכן קיצוץ גורף לבתי ספר פרטיים, גם לריאלי, למשל, כאמור. ההנהגה הערבית ניסתה לעשות מזה הון פוליטי, ורצה לשבות. האב גבריאל חיפש דרכים להסדיר העניין, וכמה מוזר, הגיע להבנות עם משרד החינוך…
בתי הספר הנוצרים הם קרבן אומלל של ההקצנה בהנהגה הערבית, ועל כן הושבתו שלא לצורך.
תקציבים לישיבות קוצצו לא פעם אחת אלא פעמים רבות, ומעולם לא חשבו ראשי הישיבות להשבית בהן את הלימודים (כי עבורם זה העיקר, להבדיל מוועדת המעקב העליונה…), ועלות הלימודים במוסדות הממלכתיים דתיים נופלת על ההורים ברמות שלא ריימות במוסדות חינוך פרטיים אחרים בארץ, גם לא אלה הנוצרים. הדוגמאות פשוט לא מתאימות. אין כל אפלייה.
אהלן אורי,
אתה צריך להבדיל בין שני דברים, הלאום הוא ערבי ובני הלאום הערבי בארץ יכולים להיות שייכים לדת האסלאמית, הנוצרית, הדרוזית וכו’. זה לא עובד כמו אצל העם היהודי שהדת והלאום זה אחד.
לכן יש ערבים שהם נוצריים ולא כפי שציינת! זו פשוט מדיניות של הפרד ומשול שנהוגה בארץ עם האוכלוסייה בארץ.
דבר שני, אין מדינה בעולם שעושה טובה לאזרחיה עבור זה שלאזרחיה יש אזרחות, בעתם כן! יש מדינה כזו והיא ישראל עם היחס שמעניקה לאזרחיה הערבים. חשוב להבין שאזרחותם של אזרחי המדינה הערבים אינה מוטלת בספק ואינה מותנית בדבר. הם בשר מבשרה של הארץ הזו בין אם תאהב את זה ובין אם לא.
“אין מדינה בעולם שעושה טובה לאזרחיה עבור זה שלאזרחיה יש אזרחות”. צודק, כל צריך להיראות יחס ראוי לנוצרים בני האומה הערבית:
להלן הביטחון שנתן עבדו של אללה, אבו בכר אלבגדאדי, אמיר (מפקד) המאמינים, לנוצרים של מחוז דמשק, נפת אלקריתיין: הוא נתן להם ביטחון על נפשותיהם ועל רכושם, הם לא יוכרחו לעשות דבר נגד דתם, ולא יינזק אחד מהם.
הוא התנה זאת בדברים הבאים:
1. שלא יבנו בעירם ולא בסביבותיה מנזר, כנסיה או מקום התבודדות של נזירים.
2. שלא יציגו בפומבי צלב ולא אף אחד מספריהם בדרך שמוסלמים הולכים בה או בשווקיהם, שלא ישתמשו ברמקול בתפילותיהם ובטקסיהם.
3. שלא ישמיעו למוסלמים את קריאת ספריהם או את קול פעמוניהם. הם יכולים להשמיע את פעמוניהם בתוך כנסיותיהם.
4. שלא יעשו שום מעשה תוקפנות נגד המדינה האיסלאמית, כגון מתן מחסה למרגלים ולמבוקשים על פי חוק המדינה האיסלאמית, ואם יידעו על מזימה נגד המוסלמים עליהם להודיע על כך.
5. עליהם להתחייב לא להציג בפומבי שום טקס דתי.
6. עליהם לכבד את האיסלאם והמוסלמים ואסור להם לומר דבר נגד דתם (של המוסלמים).
(סעיף 7 חסר במקור)
8. על הנוצרים להקפיד על תשלום הג’יזיה (מס הגולגולת) על כל זכר בוגר מביניהם, בסכום ארבעה דינרי זהב. הכוונה בדינר היא דינר זהב המשמש כמטבע סחיר כיוון שהוא בעל מידה קבועה ושוקל 4.25 גרם של זהב טהור. זה חל על אנשים עשירים. אנשים בעלי הכנסה בינונית ישלמו מחצית, ואילו עניים ישלמו רבע. אסור להם להסתיר את רכושם, והם יכולים לשלם זאת בשני תשלומים במהלך השנה.
9. אסור להם להיות בעלי נשק.
10. אסור להם לסחור ולמכור חזירים או יינות למוסלמים או בשוּקיהם. אסור להם לשתות אלכוהול בפומבי, כלומר במקומות ציבוריים.
11. יהיה להם בית קברות מיוחד להם, כנהוג.
12. עליהם להקפיד על הכללים שקבעה המדינה האיסלאמית, כמו לבוש צנוע, מכירה וקנייה וכולי.
אם יעמדו בתנאים שנקבעו להם, תהיה להם זכות לחיות בצל אללה תחת חסות מוחמד, יתפלל עליו אללה וישים לו שלום, על נפשם, קרקעותיהם ורכושם. הם לא ישלמו מעשר מרכושם, אלא אם הביאו כספים למסחר מחוץ לגבולות המדינה האיסלאמית. אסור להם לעשוק, ואין לעשוק אותם. אף אחד מהם לא ייענש בגלל חטאו של אחר.
הם יכולים לגור בצילו של אללה וחסות מוחמד יתפלל עליו אללה וישים לו שלום עד אשר יביא אללה את דברו (בקץ הימים), כל עוד הם מקפידים על תנאי מסמך זה.
אם הם יפרו דבר (אחד) ממה שבמסמך הזה, אין להם חסות, ומותר למדינה האיסלאמית לעשות להם את מה שמותר לה לעשות לאנשי המלחמה והסרבנות.
היום יום ראשון, 15/11/1436 הג’רי, 30/8/2015 נוצרי.
(חותמת) המדינה האיסלאמית
מיניסטריון המשפט והתלונות
כל ערבי המצהיר שאינו ישראלי מערער את אזרחותו במו ידיו, כולל מנהיגכם הנמלט בישארה, שטען שתעודת הזהות עבורו היא תעודת שהות. למי אתם באים בטענות?
אהלן עפיף, הלאום נתון להגדרה עצמית, במידה רבה. למשל, רוב הדרוזים בישראל לא חושבים שהם ערבים, והעובדה שאתה מחליט בשמם שהם ערבים, היא מעט בעייתיית. הדבר נכון גם לגבי מספר גדל והולך שלך נוצרים, ומה שהחל אצל כמה מאות מרונים בג’יש, הופך לתנועה עממית שמשום-מה לא רואה יותר מדי משותף עם הערבים המוסלמים, מעבר לשפה (ומה לעשות, שפה היא לא מאפיין בלעדי של לאומיות – שאל את כל הסורים ששוחטים זה את זה בימים אלה, האם הם עם אחד…).
דבר שני, בוודאי שמדינת ישראל עשתה טובה בכך שאפשרה הישארות של ערבים בארץ ב1948. מי שקורא את כל תיאורי הזוועה של הנכבה, לא מצליח להבין איך קרה שאותם רוצחים מתועבים, ממש כמו הנאצים, החליטו להשאיר בתוך מדינתם עשרים אחוז בני מיעוטים, ועוד לתת להם זכות בחירה. אני יודע שזה לא נוח להודות בזה, וברור לגמרי שכשאתה מסתכל מסביב, אתה יודע שחייך כערבי מוסלמי בישראל, היהודים, טובים פי מליון מכפי שהיו בפלסטין המשוחררת (כבר עסקנו בכך, באותו פוסט שטענת שרוצים לגרש אותך “כמו כבשים”, בעוד שבפועל בסזה”כ הציעו להעביר את הכפרים כמו שהם, מבלי להזיז אדם אחד מביתו…).
אני מסכים שיש משהו לא נוח להודות בכך, שהמקום הכי טוב בו להיות ערבי, זה דווקא היכן ששולטים היהודים, אבל לפעמים עדיף להודות באמת, במקום לסלף אותה ולגלגל עיניים למרומים. ישראל היא אחלה מקום, וסצינות של אחמד טיבי תוקף קצין משטרה וחוזר הביתה בשלום, לא יכלו לקרות באף מדינה אחרת באזור, וזו בדיוק הסיבה שהוא מרשה את זה לעצמו…
אני לא אכנס לויכוח היסטורי על מי יותר “בשר מבשרה של הארץ הזו”, מכיוון שאפילו השמות של רוב הכפרים הערביים, הם בעצם שימור של שמות יהודיים קדומים יותר. אותי מעניין התכלס: למה ערבים אזרחי ישראל שכל הזמן מתלוננים על קיפוח, מסרבים להיות אזרחים של מדינת הלאום שלהם, שאמורה לקום גם היא בתוך הארץ, ומבלי שיצטרכו לזוז מ”מ מביתם? למה? השאלה היא כמובן רטורית, עפיף, ושנינו יודעים את התשובה. במדינות ערב המצב מחורבן, וכאן המצב אחלה, ואף אחד לא עוזב מקום שהמצב בו הוא אחלה (שמת לב שאין גלי פליטים פלסטינים מישראל- איו”ד ורצועת עזה, משום-מה, בתוך הגל האחרון?…).
ההשוואה שאתה עושה למצבם של נוצרים (ובעצם של כולם) בארצות ערב לא רלוונטית. ההשוואה המעניינת היא בין אזרח א’ בארץ לאזרח ב’ בארץ. אם שני האזרחים שולחים את ילדיהם לבתי ספר מוכרים שאינם רשמיים, אבל בי”ס אחד מקבל סבסוד והאחר לא – יש כאן אפליה. ויש לי הרגשה שכתבת פעם שאתה נגד אפליה.
והעובדה שמצבם של המופלים טוב יותר מאשר אילו היו בסוריה פשוט לא מעניינת.
כאמור, אין אפלייה (אותם קיצוצים נעשו בבתי ספר לא-נוצרים.
ההשוואה לאזור היא סופר רלוונטית, גם אם לדעתך היא לא (מכיוון שהיא מקלקלת את הטיעון של כמה אנחנו איכסה…).
ההשוואה של ערבים בישראל לערבים בארצות ערביות אינה רלבנטית? האם אתה מחיל סטנדרטים שונים על ערבים בשל היותם ערבים?
להיפך. אני לא מתייחס להיותם ערבים. הם אזרחי ישראל, ואני מחיל עליהם סטנדרטים של אזרחי ישראל. אם אכן, כפי שאורי טוען, אותם קיצוצים נעשו בבתי ספר לא-נוצרים באותו מעמד (ונאמר בפירוש, לפי הכתוב בפוסט: חרדים; האם בי”ס הריאלי הוא באותו מעמד, דהיינו מוכר ולא רשמי?), אז אכן אין אפליה. מהיכרותי עם אורי, אני מטיל ספק בדבריו, אבל אני לא פוסל אותם. כשיהיה לי זמן, אבדוק. (אני מניח שזה מיותר, אבל אורי, אם תוכל להפנות אותי למקור לטענה הזו, אודה לך. חייל זקן, זה מופנה גם אליך).
האם אתה משווה, נניח, את מצבם של עולים רוסים בארץ למצבם של מהגרים רוסים בארה”ב? כי בהשוואה כזו ישראל מפסידה.
פיהוק. אני מציע שתסתמך על דבריו של עפיף, ותניח שהמצאתי את דבריי על ביה”ס הריאלי (שאני מניח שגם עליו שמעת כאן לראשונה…), ועל הפתרון שהוביל האב גבריאל. זה לפחות יחסוך לנו עוד מסע לגוגל, שבעקבותיו תדביק איזה קטע על הפטריארך תיאופילוס, תוך שיבוש שמו בארבעה מקומות…
טוב, קראתי קצת (תודה אורי :)). מובן שיש אפליה. יש אפליה מובנית בחוק, גם נגד הריאלי, ואתה בתור נושא הדגל של הריאלי צריך להיות הראשון שמתקומם. תקן אותי אם אני טועה, אבל ככל שמדובר בבתי ספר מוכרים שאינם רשמיים, חרדים מקבלים תקצוב ככל בית ספר רשמי, ולעומת זאת אחרים (יהודים וכאלה שאינם), באותו מעמד, מקבלים 75% מהתקצוב לבית ספר רשמי. זו לא אפליה?
המספר 29% מופיע בהמון מקומות (כולל כאן בפוסט, בכתבה מ- NRG), אבל אני לא מצאתי מקור רשמי. אם אכן התקצוב ירד מ- 75% ל- 29%, בעוד שבבתי ספר יהודים התקצוב לא ירד באותה מידה – ודאי שזו אפליה.
ואגב, לגבי הריאלי, נראה שאיום הקיצוץ שם הוסר: http://news.walla.co.il/item/2833709.
וככל הנראה יש כוונה לצרף בתי ספר יהודיים שאינם רשמיים (כגון בתי ספר דמוקרטיים) למעטפת הרשמית, ובכך יזכו ל- 100% תקצוב. איפה זה ישאיר את בתי הספר הכנסייתיים?
יואב, לצה לעסוק בקטנות? אם אתה רוצה לתקן אפלייה מובהקת של ערבים בסכומים של מיליארדים עליך לצאת נגד הביטוח הלאומי שמחלק לקבוצה אתנית מועדפת של 20% מהאוכךןסיה למעלה מ50% מתקציבו. תופסק לאלתר אפליית הערבים.
אין בעד מה. בהחלט אפשר יש אפלייה נגד בתי ספר פרטיים, אבל באותה מידה ניתן לטעון שהמדינה לא צריכה לסבסד מוסדות שפונים לחתך גבוה באוכלוסייה.
יפה שלמדת שנמצא פתרון לגבי הריאלי – בדיוק כמו אצל בתי הספר הכנסייתיים (קרא אצל האב דבריאל, שניסה להגיע לפתרון הזה במשך חודש, והלאומנים הערבים עשו כל מאמץ לטרפד לו ולמשרד החינוך את הפתרון הזה). ההבדל הוא שהלאומנים הערבים מעוניינים בהשבתת בתי הספר, גם ע”ח התלמידים, במטרה להשיג מטרות פוליטיות, בעוד שבריאלי קודם כל העניין היה להשיג תקצוב, ללא כל הקשר פוליטי לשביתה.
הפתרון קיים, ודומה מאוד במהותו לזה של הריאלי. השאלה אם ייושם, תלוייה כולה בהחלטה של הלאומנים הערבים.
מצער מאוד שאלפי תלמידים משמשים כלי משחק בקמפיין תעמולה ציני.
ההשוואה המקבילה היא השוואת העולים מרוסיה לרוסים ב…רוסיה. לדעתי כל עולה הגון עושה את ההשוואה הזו כל לילה לפני השינה…
סתם שאלה, למה אתם לא עושים השוואה עם מדינות אירופה למשל? ומה הצורך בלעשות השוואה.
האזרחים הערבים נולדו כאן וכפי שכבר ציינתי בתגובה קודמת הם בשר מבשרה של הארץ הזו ואזרחותם אינה מוטלת בספק ואינה מותנית בדבר.
אזרח ערבי יכול להצליח כן למרות כל הקשיים והמקלות בגלגלים שהמדינה שמה לו ולא בזכותה. ואני אומר זאת בצער רב האמת!
עדיף לקרוא קצת נתונים לפני שמגיבים מתוך הבטן ובצורה מתלהמת ומנותקת מהמציאות.
שאלה מוזרה- אתה בן לאומה הערבית, לא? מן הדין לבדוק מה קורה במדינות שאומתך ״הצליחה״ להקים, ומה היחס שם לאזרחים הערבים. תאר לך שהייתי חי בארה״ב, למשל, ומלין על שאין לחבורה ציבורית בשבת או משהו מעין זה…
השאלה בכלל לא מוזרה, לא שמעתי שנשיא ארה”ב למשל השכם והערב מציע לאזרחים היהודים בארה”ב להגר לישראל!
תשתדל למצוא טיעון אחר ולהתייחס לתוכן המאמר ולא לטענות מצוצות מהאצבע וחסרות כל תוכן.
האזרחים היהודים בארה”ב לא טוענים שארה”ב היא אדמה יהודית גנובה, ושלארה”ב אין זכות קיום. הם גם לא טוענים שהם עצמם אינם אמריקאים. כעת, ספר לקוראים- אתה ישראלי?
עפיף, כל מה שנותנים לך כאן זה נתונים ועובדות, ואתה מתעלם מהם בעקביות.
תראה שאתה רציני ותפסיק עם כל ההתקרבנות וההתמסכנות הזאת. לאנשים שאינם טל ושאר ה-3% שתומכים בדעותיה הטקטיקה הזו שקופה והיא מאוד מאוד מזיקה לשיח (כי אתה מבהיר שאתה לא מעונין להקשיב ושאין מה לדבר איתך).
אגב, נורא עצוב לראות שאתם לא מתרגשים בכלל מזה שיותר מ33 אלף תלמידים טרם פתתחו את שנת הלימודים ואתם מתעסקים בויכוחים וטענות מצוצות מהאצבע.
תשתדלו להתעלות על עצמכם!
הרי למה זה לא מזיז לכם? כי מדובר בתלמידים ערבים! נכון?! (תקנו אותי אם אני טועה). מעניין איך הייתם מגיבים לו בארה”ב או במדינה אחרת בעולם שר החינוך היה פועל לסגירת בתי ספר יהודיים.
שבו מול המראה ותחשבו על זה.
נורא עצוב שאתה מסלף את המציאות, וטוען ששר החינוך פועל לסגירת בתי ספר נוצריים. הסילוף הזה הוא אמנם עלילת דם ברמה נמוכה למדי (אני מניח שבהמשך נגיע להסברים שהוא עושה את זה כדי שילדים נוצריים יסתובבו ברחובות ויהיה לנו יותר קל לחטוף אותם, ולעשות מהם מצות לפסח…).
כל הפרטים שנתת כאן היו לא מדוייקים במקרה הטוב, וגבלו בתעמולה אנטישמית מאכזבת במקרה הרע. עכשיו, אין באמת ציפיות להכרת תודה מצד מי שחי במדינה המזרח תיכונית הכי סובלנית כלפי ערבים (בניגוד, נאמר, למדינות ערב…), עם רמת המחייה ותוחלת החיים הכי גבוהות, ביחס למדינות ערב – אבל מותר להצניע ללכת כאשר מנסים להפוך ויכוח על תקציבים (שמנהיגים לאומנים ערביים מנצלים לתעמולה אנטי ישראלית, למרות שכבר הגיעו להבנות על פתרון) לסוג של תעמולה בנוסח “היהודים רוצים לסגור לנוצרים את בתי הספר”.
אם מדינת ישראל הייתה רוצה לסגור לערבים את בתי הספר שלהם, אני יכול לבשר לך שהיא לא הייתה צריכה להסתכל רחוק מדי כדי ללמוד איך עושים זאת: כל אחת משכנינותינו הדגימה מתישהו, איך עושים זאת.
מדינת ישראל כ”כ רודפת ערבים שרוצים השכלה, שאפילו מייסד תנועת הBDS, שחרתה על דגלה את השמדת המדינה, עושה דוקטורט דווקא באוניברסיטת ת”א (שמשלמי המסים הישראלים מממנים…).
בקיצור, עפיף, אף אחד לא מצפה ממך להכרת תודה על המתנה הנפלאה שקיבלת, והיא להיות ערבי במדינה יהודית ולא במדינה ערבית, אבל לפחות תהיה הגון, ותודה בכך שהיה יכול להיות הרבה יותר גרוע….