למה צחקו טיבי, גנאים, עודה וזחאלקה בישיבה עם נתניהו אתמול?
הנה התשובה: יו״ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, מאזן גנאיים פתח את דבריו פנה לנתניהו ואמר: ״אדוני ראש העיר״. אופס פליטה פרוידנית, גנאיים בעצמו ראש עירית סחנין. התבלבל. הטעות גרמה לצחוקים בחדר בפתח הפגישה הבלתי שגרתית הזו. הפגישה עצמה אולי פחות נדירה (כי ראש הממשלה פוגש את חברי הכנסת במליאה מפעם לפעם) אך הצילום של פגישה מן הסוג הזה הוא נדיר. הסכמת הח״כים הערביים להתמסר לצילום לבבי שכזה אינה מובנית מאליה. למיטב זכרוני והבירור שקיימתי היום נתניהו לא נפגש עם קבוצת ח״כים ראשי מפלגות ערביות (גם לא במפלגותיהם המפוצלות קודם לכן) מזה כמה שנים.
לפני כשנה, אולי יותר, ישב נתניהו לישיבה ארוכה עם ח״כ דב חנין (חד״ש) בנושא העלאת אחוז החסימה. לפני כמה חודשים נפגש עם יו״ר הרשימה המשותפת איימן עודה ואז, לא יצאה תמונה של המפגש. זה היה התנאי, ככל שידוע לי. עודה וחבריו חוששים במשך השנים שנתניהו ישתמש בצילומים הללו באופן יחצני, כדי ליפות את מערכת היחסים הלא טובה בין חלקים של הציבור הערבי לממשלה.
התמונה הזו מצאה חן בעיני. החדר עמוס פרטים דבר המאפשר להריץ עיניים מימין-מעלה ועד שמאל-מטה ולאתר חפצים שונים ומעניינים.
מי צייר את הציור התלוי בצד ימין? קורא זריז ברשתות החברתיות כתב לי שזהו ציור של הר הבית. מסתבר שכל יצירות האמנות התלויות במשרד ראש הממשלה הן בהשאלה ממוזיאון ישראל. איני יודעת מי הצייר, וכשאדע אעלה פה את המידע. אולי זה ראובן רובין?
תוספת: קורא זריז ונבון איתר את מה שנראה כציור הנ״ל, אשר נמכר בכ 194 אלף דולרים ונמצא בהשאלה במשרד ראש הממשלה). לא בטוח. במדינות אחרות יש מידע פומבי לגבי יצירות האמנות התלויות במוסדות הרשמיים.
עוד בצילום: מנורות מוזרות וישנות מעל לראשו של נתניהו. נוף. אשכרה נוף מן החלון. ראש הממשלה לרוב מצטלם עם איזה כוננית גנרית, דגל וספרים מאחוריו. טלפונים נייחים עם מרכזיות העברת שיחות מן המאה הקודמת. ומישהו שתקע איזה שהיא תמונה היסטורית מאחורי מוט רוחב לבן, בצד שמאל של התמונה. צמצמתי עיינים כדי להתפקס. נראה כמו החדר הסגלגל.
בעיקר מה שמעניין בתמונה הן הבעות הפנים השמחות של כל הנוכחים. מתי ראינו אי פעם ח״כים ערביים מבסוטיים וצוחקים בנינוחות ועוד כשהם יושבים עם ראש הממשלה? תמונה מרתקת וכפי שציינתי לעיל, גם נדירה.
שני המשתתפים בשיחה אשר אינם ח״כים הם מאזן גנאיים והמנכ״ל הטרי של משרד ראש הממשלה, אלי גרונר. בסוף הישיבה סיכמו ראש הממשלה נתניהו והח״כים הערבים על מתווה לתוספת תקציבים לרשויות המקומיות הערביות בגובה של 900 מליון ש״ח.
עיקרי התכנית הם: ״יישום בתוך כחודש של תכנית רב שנתית, לשילוב כלכלי ולצמצום פערים בחברה הערבית, תוך קידום שינויים מבניים משמעותיים עם יעדי תפוקות ותשומות לצמצום פערים. בנוסף, יוקם מנגנון יישום בשיתוף מלא עם מרכז שלטון מקומי והרשויות המקומיות במגזר הערבי״. אחרי הפגישה הוציאו חברי הכנסת מן הרשימה המשותפת הודעה כי לא ישביתו את מערכת החינוך במגזר הערבי, כפי שתכננו לעשות עד לפגישה.
יום ראשון לבתי הספר הוא הזדמנות צילום נהדרת. אז אזרוק פה כמה מן התוצרים החביבים של היום הזה. שלום כיתה א׳ לכל הפוליטקאים.
הסטטוס המלא של חנין בעניין בית הספר באל-פורעה
אני מניח שהתכוונת לכתוב “המאחז הבלתי חוקי” אל-פורעה, ולא “הכפר” אל-פורעה, שהרי אנחנו בתקשורת בעד שלטון החוק, ללא הבדל דת, גזע ומין…
אפשר להבין מדוע שמחו מנהיגי המפלגה הנאצריסטית, קומוניסטית-אסלאמיסטית: עוד קרוב למיליארד שקלים מכספו של משלם המסים הישראלי ייזרקו לבור בלי תחתית הידוע בשם “הרשויות המקומיות הערביות”. כן, זה נורא לא PC להתייחס לתופעה הזו, של מינהל-חמולתי-לא-תקין-עד-לאבסורד, שמביא את היישובים לפשיטת רגל בזה אחר זה, בעוד שהפראיירים שמשלמים מסים צריכים לבוא אח”כ ולכסות את החשבון. אין מה להתפלא על התמונה מלאת החיוכים: טיבי ושות’ מחייכים כי שולחיהם הולכים לקבל המון כסף שלא מגיע להם, ושמן הסתם ייעלם כלעומת שבא תוך זמן קצר, וביבי מבסוט כי אולי יקבל שתי דקות של יחס לא-שלילי מהתקשורת, והוא רגיל לשלם במזומן (ע”ח כולנו) בשביל שתי הדקות הללו.
“ישום בתוך כחודש של תכנית רב שנתית, לשילוב כלכלי ולצמצום פערים בחברה הערבית, תוך קידום שינויים מבניים משמעותיים עם יעדי תפוקות ותשומות לצמצום פערים”
יתכן שלמשפט המצוטט יש משמעות בערבית, שפה שדובריה ידועים בעמידה בלוחות זמנים. בלשון הקודש המשמעות היא שהכסף יגיע על סופרטאנקר אחרי שהוד”לים יפתרו את בעיית הדיור.
כן. זה לא חצוב בסלע. ולכן מה שחשוב בפגישה הזו (בינתיים) זה רק עצם התרחשותה.
אממ. לא אורי – לא התכוונתי לכתוב מה שאתה כותב. אלא כתבתי מה שהתכוונתי. בשביל הכוונות שלך אתה יכול לפתוח בלוג שלך.
טוב, עושה רושם שכותבים מהימין הגולשים כאן, יצטרכו להתחיל למצוא דרך לסמן לך מתי הם לא רציניים. קודם יובל ועכשיו אני…
רק כדי שהעניין יהיה ברור לגמרי: לא, אני לא באמת חושב שהתכוונת לכתוב שמדובר במאחז בלתי חוקי. אני יודע היטב שבכינוי הזה תשתמשי, כמקובל בברנז’ה, רק ביחס למקומות שבהם גרים יהודים מהמחנה הלא-נכון…
למיטב זכרוני האזרחים הערבים במדינת ישראל הם אזרחי המדינה ומשלמי מסים..!כמובן המשלם הוא זה שיש לו עבודה סדורה ..!המובטל כמובן לעולם לא ישלם כי אין לו הכנסה..!הגיע הזמן שתפסיקו עם דמגוגית המסים..מתערב איתך שאני משלם מסים יותר ממך ומקבל פחות ממך בהרבה..!
אני משער ש”דמגוגיית המסים” תיפסק ביום שבו היא תפסיק להיות נכונה…
היי טל, מספיק לראות סרטון אחד מזוויע מתוצרת דאעש, ולהבין למה הערבים הישראלים, ובכללם נציגיהם בכנסת ישראל- יכולים להיות שמחים מאוד…
למה אתה חושב שאל פורעה הוא מאחז לא חוקי?
אני לא חושב שהוא מאחז בלתי חוקי. הרשויות חושבות כך, לאור העובדה שאין בו מבנה חוקי אחד…
רק לחץ פוליטי הוביל לכך שהמקום קיבל הכרה רטרואקטיבית כמקום יישוב.
אל-פורעה הוא בסה”כ עוד שם פיקטיבי לריכוז של בנייה בלתי חוקית שצצה לאורך כביש 31.
אתה כותב את זה כנציג הרשויות? או שיש לך גיבוי כלשהו לדבריך? כי למיטב ידיעתי הדלה – ויתכן מאד שאני טועה – אל פורעה הוא ישוב לא מוכר של אנשים שהיו שם עוד לפני קום המדינה. זה לא הופך אותו לבלתי חוקי.
המושג “יישוב לא מוכר” (אגב, הוא קיבל הכרה בעקבות לחצים פוליטיים, ובניגוד לכל נורמה משפטית סבירה – אך המבנים שבתוכו הם עדיין בלתי חוקיים) הוא לא יותר ממכבסת מלים. אם היו גרים בו יהודים על כיפות והוא היה ממוקם 25 ק”מ בקו אווירי משם, בדרום הר חברון, הוא היה מוגדר כ”מאחז בלתי חוקי”…
אמנם עמותת “במקום” ושאר גופי המאבק הפוסט-ציוני-ממומן-החוץ, כותבים באתריהם שהתושבים חיים שם מאז תקופת המבול, אבל בפועל אין תצלומי אוויר המראים התיישבות קבע במקום הזה לפני השנים האחרונות ממש. הם לא קדמו למדינה, ואלמלא התשתיות שהביאה עימה המדינה (בראש ובראשונה כביש 31, המהווה את הסיבה הראשית לעצם קיומה של התיישבות קבע במקום), כנראה ש”אל פורעה” לא היה בא לעולם…
באופן כללי, ההיסטוריה הבדווית, כפי שהיא מסופרת ע”י העמותות, וע”י בדווים שתודרכו מה להגיד (יש להם תביעות בעלות במיליארדים וכדאי להגיד את הטקסטים המתאימים…), היא מעשייה מעניינת שאין לה אפילו שמץ של בסיס במציאות, מלבד העובדה שכולנו למדנו בביה”ס שבדווים חיים במדבר, יש להם גמלים, והם אוהבים לארח…
רוב ההתנחלויות קיבלו אישור בעקבות לחץ םוליטי בילתי מתון בניגוד לכל נורמה משפטית.
אני מבין שאתה קיבלת אישור מבנט ושקד לתת ציונים על ציונות.
הפסקה הראשונה לא נכונה.
הפסקה השנייה מקבלת ציון “חמוד בקושי” – מי שמתנגד להקמת יישובים יהודיים בנגב, ובה בעת מחפש להרחיב ולהגדיל את הנוכחות של הבדווים (שכוללת רבבות משפחות פוליגמיות פלסטיניות-למחצה מעזה והר חברון), הוא לא-ציוני, גם אם יקרא לעצמו “ציוני” 300 פעם ביום. ציונות, למקרה שהדבר התערפל בשנים האחרונות, היא ההכרה בזכות העם היהודי לקיום ריבונות לאומית בארץ ישראל. אפשר לא לאהוב את זה ולחשוב שזה גזעני, אבל אלה שלא אוהבים את זהכך, אינם ציונים – גם אם סיפרו לעצמם שהם דווקא כן.
אתה מתעלם מהעובדה שכבר יש לנו מדינה ועוד ישוב יהודי לא מגדיר ,בהכרח,ציונות.
יש מי שמנכסים לעצמם את הגדרת הציונות והפטריוטיות.
אתה מתעלם מהעובדה שזהותה של המדינה היא חלק בסיסי מהעניין הפעוט הזה שנקרא “ציונות”. במגילת העצמאות קבעו מפלגות השמאל הגדולות ביותר שהמדינה תהיה “מדינה יהודית”. אותן מפלגות דגלו בהמשך במבצע של “ייהוד הגליל” (הרבה-הרבה אחרי קום המדינה), ואילו היום חלקן רואה בכך גזענות מופלגת.
הציונות היא מושג שיש לו הגדרה נורא פשוטה, והעובדה שאדם לעצמו “ציוני”, לא תהפוך אותו לכזה, כשם שאם אני אטען שאני מיליארדר, אני לא אהפוך למיליארדר.
השמאל ברובו הוא ציוני, אלא שהיסוד הציוני בקרבו מצוי בתהליך שחיקה מתמיד, ולמעט קרבות מאסף שרואים פה ושם (למשל בחילופי המאמרים בין בוז’י לבין גדעון לוי), נראה שהקרב הוא חד צדדי לגמרי. אהיה הראשון לשמוח בשנייה שבה הויכוח בין שמאל לימין יהיה רק על שאלת השטחים/התנחלויות, ובאשר לקיומה של מדינה יהודית בתוך הקו הירוק, לא יהיו ויכוחים. למרבה הצער, התיישבות יהודית בגליל ובנגב מוצגת כיום כלא לגיטימית. אתה יכול למחות בזעם על “ניכוס הציונות”, אבל מי שתומך בתפיסת קרקעות בידי בדווים, ובה בעת מתנגד להקמת יישובים יהודיים בנגב – הוא אנטי ציוני.
בניגוד ל”מליארדר” שהגדרתו היא כמותית ולכן לא שנויה במחלוקת, הגדרת הציונות היא מספיק רחבה ויכולה להכיל את גדעון לוי ואת אריה אלדד במידה והם רוצים להגדיר את עצמם ככאלה.
אין סתירה בין ציונות לבין תמיכה בשיוויון אזרחי בלי הבדל מוצא ,מין או דת.
(לפחות לא בציונות כמו שאני מבין אותה)
ההגדרה של ציונות אולי רחבה (לתפיסתי, לא כ”כ), אך אינה אין- סופית ולא משמשת כמילה נרדפת למעלות אזרחיות אחרות (התנדבות בקהילה, גמילות חסדים וכו’). בנוסף, עצם העובדה שאדם מכנה עצמו ציוני לא הופכת אותו לכזה.
בוודאי שהיא שנוייה במחלוקת. לא אמרתי באיזה מטבע אני מיליארדר. למעשה, אני מולטי מיליארדר בדולרים של זימבבווה…
באותה מידה, גדעון לוי הוא אולטרה-ציוני בעולם המושגים של הקרן לישראל חדשה.
נכון שהקרן לישראל חדשה היא מגדיר אמין לציונות בערך כמו שהמטבע של זימבבווה הוא מגדיר אמין לעושר, אבל מסתבר שמה שחשוב זה איך שאנחנו קוראים לעצמנו. גדעון לוי ציוני ואני מיליארדר – וההשוואה בין הציונות של גדעון לוי לזו של אריה אלדד, היא יציאה משובחת, ומקבילה לכך שאני וביל גייטס מיליארדרים – הוא בדולרים של ארה”ב, ואני בדולרים של מוגאבה…
מסתבר שכל אחד יכול להגדיר את הציונות כרצונו והעובדה שאתה חושב שמישהו פחות ציוני ממך לא “נכונה” יותר מכל דעה אחרת.
מסתבר שכל אחד יכול להגדיר את הציונות כרצונו, בדיוק כפי שכל אחד יכול להגדיר את המושג “מיליארדר” כרצונו – ולעזאזל המשמעות של המקורית של המושג…
דווקא מנהל התכנון במשרד הפנים משתמש במושג “כפר לא מוכר”: http://www.moin.gov.il/OfficeUnits/PlanningAdministration/masterplan/Documents/%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%A2%D7%94/mazav_kayam2.pdf
אתה זורק אמרות שפר (“המושג “יישוב לא מוכר”… הוא מכבסת מילים”, “הבדווים שתודרכו מה להגיד”) בלי כל סימוכין, תוכל לספק הפניות למקורות או שהכל בגדר אקסיומות ברורות שרק השמאל עיוור להן? אתה יכול לוותר על ההשוואה ליהודים חובשי כיפות כי זה מוביל לויכוח על שטחים כבושים וכו’, שלא רלוונטי כאן.
אני יכול להתעלם מהמציאות, אבל אני בוחר שלא. “יישוב לא מוכר”, משמעו, התיישבות קבע שהמדינה רואה כלא חוקית – בדיוק כמו מה שמכונה בשם “מאחז בלתי חוקי”. אולי לך הגזענות הבוטה אינה מפריעה, אבל אני חושב שהיא בעייתית מאוד, בעיקר כשהיא באה מצידם של שוחרי ה-PC…
אל-פורעה הוכרה בשנת 2006, אך אכן אין לה עדיין תכנית מיתאר (לא שזה משנה משהו – תכנית מיתאר היא בין כה וכה לא יותר מאשר המלצה סתמית עבור רוב היישוב הערביים – בעיקר כשהיא מגבילה את זכותם לבנות איך שבא להם…).
אז אל-פורעה הוכרה ב- 2006? אז זה כבר לא מאחז בלתי חוקי?
אתה לא עוקב, הר?:)
ציינתי כבר בהתחלה של השרשור, שלחץ פוליטי הוביל להכרה בריכוז המבנים הבלתי חוקיים הללו. האתר אכן זכה להכרה, אך המבנים בו עודם מוגדרים כבב”חים לכל דבר.
המקום הזה אמ-אמא של המאחזים הבלתי חוקיים, ולולא הפוליטיזציה של מערכת המשפט, כנראה היינו רואים “דו”ח טליה ששון”, רק חריף בהרבה (בהתאם לגודלה העצום של התופעה, בהשוואה למה שנטען שקיים באיו”ש)…
הר=הא…
לחץ פוליטי או לא, בסופו של דבר, הישוב מוכר ולכן אינו בלתי חוקי. אפשר לקרוא למושג “לחץ פוליטי” מכבסת מילים, הרי אם היו שם יהודים חובשי כיפות היית קורא לזה “החלטה פוליטית ראויה” או משהו. זה שהבניה בו היא אולי בלתי-חוקית (וגם זה בספק) לא הופך אותו לבלתי חוקי; אם נפתלי בנט יסגור מרפסת בצורה בלתי חוקית, זה לא יהפוך את רעננה למאחז בלתי חוקי.
אם היו שם יהודים דתיים, היישוב לא היה מוכר, ואתה היית זועק שיש לגרש את תושביו (סליחה, “לפנות”) שמפריעים להשגת השלום הנכסף…
אם נפתלי בנט יסגור מרפסת, זה לא יהפוך את רעננה ליישוב בלתי חוקי. אם נפתלי בנט, וכל שכניו, יפלשו לשטח ציבורי גדול, ויקימו שם אלף מבנים – אז כן, זה יטיל ספק גדול לגבי חוקיות הפרוייקט, גם אם נפתלי בנט היה מהמחנה הנכון, ולא סתם יהודי עם כיפה…
נכון, כי לא היה אף פעם “לחץ פוליטי” כדי להכיר בישובים יהודים (כמו רחלים וברוכין).
אני, אגב, לא חושב שיש לגרש איש.
אני באמת לא מכיר את ההיסטוריה של אל-פורעה, אבל אני מניח שהיא דומה לזו של ישובים לא מוכרים אחרים: למיטב ידיעתי, רוב (אם לא כל) הישובים הללו הוקמו ע”י בדואים שלא הגיעו למקום מרצונם החופשי אלא בהוראת המושל הצבאי הישראלי.
איזה קטע מוזר, רק לפני כמה הודעות כתבת שתושביו ההיאחזות הזו, גרו בה עוד לפני קום המדינה, וכעת אתה מציין שקלגסי הכיבוש הפנימי (הממשל הצבאי האיום והנורא שהתקיים עד 1966) הם שכפו עליהם לעבור למקום הזה…
אז נעבור לעובדות: המקום אכן נמצא בתחומי ה”סייג”, אותו מקום שבו הותר לבדווים לחיות, ושבו החלה המדינה בהקמת יישובים מודרניים עבורם – שרובם סירבו לעבור אליהם, והעדיפו לגור ביישובים בלתי חוקיים, כאלה שהכל בהם ניתן חינם (פשוט צריך להתחבר פיראטית לרשתות המים והחשמל) ואין כל כפיפות לתכניות מיתאר של הכופרים הציונים…
ההשוואה לרחלים וברוכין היא כמובן חסרת שחר. התשתיות של רחלים וברוכין הוקמו בידי משרד השיכון, וגם אם המדינה לא הכירה בהם פורמאלית מההתחלה, הרי שזרוע של המדינה סייעה בהקמתם, להבדיל מאל-פורעה ודומיה, שהוקמו באופן מוחלט באמצעות פלישה לקרקעות, התחברות פיראטית לתשתיות לאומיות, ורק אז דרישה להכרה ממלכתית.
תמשיך, תמשיך לזרוק טענות ללא גיבוי. יש לך איזהשהו שביב של הוכחה שמישהו שם “מתחבר פיראטית לרשתות המים והחשמל”? פיסת ראיה ש”הבדווים תודרכו מה להגיד”? ואולי הם לא רצו לעבור אל הישובים כי הם הוקמו בלי התחשבות באורח החיים והמסורת של התושבים?
זה כמו שישראל תאסור על מפוני גוש קטיף להקים בית כנסת בשטח הישוב שאליהם הם מועברים, ואז נהיה מופתעים שהם לא רוצים לעבור לישובים הללו.
ואיזה יופי של הבדל בין ישובים – את המאחזים הבלתי חוקיים היהודיים המדינה עוזרת להקים בעצמה, כלומר עוברת על החוק. כמה מפתיע.
ברור שאין לי שביב של הוכחה. הכל אגדות של היהודים הרשעים מהימין שרוצים להשתלט על העולם ולשחוט ילדים נוצריים בשביל מצות…
התחשב בחוסר הידע המוחלט שלך על אל-פורעה ודומותיה, ניתן היה להניח שתצניע לכת בניסיונות שלך להגן עליהם, אבל מסתבר שלא.
צר לי לבשר לך, אבל כן, גניבת מים וחשמל נפוצה עד מאוד ב”יישובים” אלה.
מכיוון שאין לך מושג ירוק על “אורח החיים והמסורת” של התושבים, אז גם כאן צר לי לבשר לך, אבל ההתחשבות ב”מסורת ובאורח החיים” במסגרת הקמת רהט, תל שבע וכד’, הייתה עד לגבול האבסורד (כולל הקמת שכונות לפי חמולות, מה שאיפשר לגזענים החביבים לוודא את הקמתו של גטו שחור עבור שבט אל-עביד…). מה שכן, אני חייב לציין שלא הוקמו שם משחטות שמאפשרות לאבות, לאחים ולבעלים, להוציא להרוג נערות/נשים סוררות, כך שמבחינה זו אכן כשלנו בכל הנוגע ל”שימור המסורת ואורח החיים הבדווי”, שיקרים לך כ”כ…
אני מסכים שגם למדינה אסור להפר חוק, אלא שיש ויכוח גדול האם היא אכן הפרה חוק באותם מקרים. טליה ששון, פעילת שמאל קיצוני טוענת שכן, ומשפטנים אחרים וחשובים ממנה, טענו שלא. אין עוררין באשר לאי חוקיות רבבות המבנים שהקימו הבדווים.
ואו, איזו הוכחה. אני לא יודע כלום, מכאן נובע שכל מה שאתה אומר אמת לאמיתה. לא צריך הוכחה, זה “ידוע” (רק לא לי). אם נוסיף קמצוץ סרקאזם על “יהודים מרושעים” זה יהפוך את זה לעוד יותר נכון, אם הדבר בכלל אפשרי. גאוני. או במילותיך: חמוד.
איכשהו התבלבלת, והחלטת שיש לי איזושהי מחוייבות להביא לך הוכחות, כדי לשכנע אותך אותך שהטקסטים הלעוסים שלך בנוגע לבדווים ו”אורח חייהם המסורתי”, הם לא נכונים. לי, כמובן, יש עמדה שונה שגורסת שאתה צריך ללמוד לסגור לבד את פערי הידע הניכרים שלך. לא ניסיתי לשכנע אותך שאני צודק ואתה טועה, שכן העניין מיותר – הטקסטים הלעוסים מוכנים אצלך מראש, וגם לו הבאתי לך דגימות DNA של אנשים שהתחברו פיראטית לרשת החשמל, היית מסביר לי שזה לא מוכיח דבר.
לא קיימת ההוכחה שתשכנע את מי שמאמין במשהו, כשאותה אמונה גורמת לו להרגיש יותר טוב עם עצמו. כל הדקלומים שלך לגבי בדווים, קשורים אליך ולא אליהם – אתה מניח שאם תגן עליהם, זה יציג אותך כנאור יותר.
פשוט גאוני. אתה יכול לזרוק טענות לאוויר בלי שום קשר למציאות, רק משום שאני הצטנעתי. אז בוא ננסה שוב. סתם אמרתי שאני לא יודע, בעצם אני מכיר את המציאות טוב ממך. למעשה, הבדואים רצו, כולם, להתיישב בעיירות שבנו עבורם היהודים הטובים, אבל חיילי צה”ל עצרו אותם, בהוראת הדרג המדיני, כמובן. ב- 1998 בקשו הבדואים להתיישב ברהט וחברותיה, אבל רה”מ ביבי הוציא הוראה לא לאפשר להם – כמובן, משיקולים הומניטריים שרק הוא מבין. הבדואים הרשעים ישר, בתגובה, הביאו להדלפת השיחות על ממשלת האחדות ומכאן קצרה הדרך להקדמת הבחירות ולנפילתו של ביבי.
ראית כמה זה קל? אה, רגע, אני אוסיף את פתיח המחץ שיהפוך את זה לעוד יותר נכון: “צר לי לבשר לך,” אבל תושבי ערד ידועים בתקיפות הבלתי פוסקות על הבדואים. “מכיוון שאין לך מושג ירוק” (עוד פתיח מוחץ) על תושבי ערד ועל הבדואים, מה שקרה הוא שהבדואים הקימו תחנות כוח מבוססות אנרגיות מתחדשות, ורבים מתושבי ערד התחברו באופן פיראטי לתחנות אלה וגנבו מהבדואים חשמל.
כמובן, אין שום צורך שאביא הוכחות לכל הסיפורים הללו, ואם חשבת שכן, “התבלבלת”.
במחשבה שניה, זה לא גאוני, זה די טפשי. אבל אני מניח שמי שהולך כעדר אחרי סיסמאות חסרות בסיס שמופרכות באוויר, יאמין גם לך.
תודה יואב. תגובותיך חשובות.
תגובותיו אכן חשובות. אין דרך טובה יותר להילחם בבורות, מאשר לחשוף אותה בגאון.
אולי אתה חושב שהצטנעת, אבל אתה יכול להיות שקט – תגובותיך שיקפו באופן מדוייק את חוסר הידע המוחלט שלך בנושא (ומחמאות על בדיקות ממי שחושבת שנווה דניאל היא יישוב מבודד, הן לא משענת קנה רצוץ…).
רוב הבדווים ממש לא רצו לעבור לשבעת היישובים שהקימה מדינת ישראל. מאמצים אדירים נעשו כדי לשדל אותם, כולל הצעת קרקעות מדינה בהיקף עצום – אבל החבר’ה לא רצו, שכן הניחו שיצליחו לקבל יותר. הם כנראה בנו על “מצטנעים” מסוגך…
ועכשיו לסאטירה הגאונית (ו”החשובה”, כפי שהוגדרה ע”י בעלת הבית…) : ראשית אני חייב להודות ששועשעתי – בעיקר מהקטע על הבדווים הירוקים, שכן כפי שקורה פעמים רבות לבורים שמנסים לצחוק על משהו שאינם יודעים, במקרה פגעת בול: החבר’ה של הקרן החדשה לסוגיה, אכן מציגים לעתים את הבדווים כמי ש”חיים בהרמוניה עם הטבע”…
ההבדל בין אי-הבאת הוכחה למשהו עובדתי שאתה יכול לבדוק נכונותו, לבין כתיבת טקסט פסאודו-פארודי, הוא בדיוק ההבדל שבין הצטנעות של בקיא שנמנע משחצנות מיותרת, לבין “הצטנעות” של בור מוחלט שמעדיף להימנע מחשיפת בורותו (ובסוף לא מתאפק…).
משעשע. אתה מתעצל להביא הוכחה למשהו “עובדתי שאני יכול לבדוק”, וזה הופך אותך ל”בקיא שנמנע משחצנות מיותרת”. כלומר, אתה זורק טענות חסרות בסיס לאוויר, אני אמור ללכת לבדוק אותן, ואתה יוצא הצנוע.
Hillarious.
זה בדיוק ההבדל בין מישהו שמחפש את האמת לבין מישהו שזורק סיסמאות “נכונות עובדתית” שהוא שמע באיזה כינוס לאומני או קרא באיזה פמפלט של פרופגנדה. לא, לא התבלבלתי, כשאתה מבין טיעון, אתה צריך להביא לו אסמכתאות, אחרת *אין* הבדל בינו לבין הטקסט הפסאורו-פארודי. הפכת לפארודיה בעצמך.
*פסאודו
סחתין. חיכיתי בסבלנות עד שתכתוב “לאומני” או “מתלהם”, וזה לקח לך לא מעט הודעות, יחסית למדקלם אופייני…
מובן מאליו שאני לא באמת עושה איתך תחרות ב”מי יודע יותר על הבדווים”, מתוקף העובדה שאתה משתייך למחנה שיודע שהבדווים רוכבים על גמלים, מכינים קפה באוהל, אוהבים לארח ויש להם תרבות עשירה ופלאית…
אני, לדאבון הלב, מתעסק עם מציאות מדכדכת יותר של הברחות, גניבות רכב, פרוטקשן, גניבת תשתיות, בנייה בלתי חוקית, זכות שיבה זוחלת, פוליגמיה והונאות בהיקפי ענק של הביטוח הלאומי ומערכת הבריאות. אתה בוודאי מניח שכל אלה הינם המצאה גזענים של “כנסים לאומניים”, ועל כן כל ניסיון להוכיח לך דברים, הוא מיותר מלכתחילה.
אגב, בניגוד אליך, לא התיימרתי לצניעות (או ליוהרה) בעניין הזה. זו סתם עובדה משעממת שלך אין מושג ירוק לגבי הבדווים, בעוד שלי יש. אני לא אשם שאתה חושב שיש לי איזושהי חובה להביא לך הוכחות (שבכל מקרה ייחשבו בעיניך לתעמולה פאשיסטית מתלהמת שלא למדה את הלקח…), רק בגלל שאתה יודע על הנגב בערך כמו שאתה יודע על אנטארקטיקה (היי, שניהם בדרום!!).
תורי? יופי. איזה משחק כיפי, “הפרחת טענות”.
מובן מאליו שאני לא עושה איתך תחרות ב”מי יודע יותר על מתנחלים”. מתוקף העובדה שאתה משתייך למחנה שיודע שהמתנחלים הם אנשי חזון, מפריחי שממה, אנשי רוח וספר ויראי שמיים…
אני, לדאבון לב, מתעסק עם מציאות מדכדכת יותר של בגידות, גניבות, שודים מזויינים, התעמרויות, התעללויות בחיות, הונאות בהיקפי ענק של מס הכנסה וחניה בחניות של נכים. אתה בוודאי מניח שכל אלה הינם המצאה של הנאורים והליברלים, ועל כן כל נסיון להוכיח לך דברים הוא מיותר מלכתחילה.
אגב, בניגוד אליך, אני כן התיימרתי לצניעות. יחד עם זאת, זו סתם עובדה משעממת שלך אין מושג ירוק לגבי המתנחלים בעוד שלי יש. אני לא אשם שאתה חושב שיש לי איזושהי חובה להביא לך הוכחות (שבל מקרה יחשבו בעיניך לתעמולה ליברלית מתלהמת שלא למדה את הלקח…) רק בגלל שאתה יודע על השטחים כמו שאתה יודע על מלפפונים חמוצים (היי, שניהם כבושים!!).
יאללה, תורך.
(אגב, דוגמא להוכחה – דו”ח שהוזמן ע”י משרד הפנים [או שאולי גם זה “נאור” מדי בשבילך]: http://www.moin.gov.il/OfficeUnits/PlanningAdministration/masterplan/Documents/%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%A2%D7%94/mazav_kayam2.pdf
פה כתוב כך:
“בהעדר השכלה, חלק ניכר מתושבי המקום הם שכירים יוממים (הטעות במקור). היתר הם עצמאים, חקלאים, רועי צאן או מובטלים. לחלק ניכר מהמשפחות יש משק חי /משק עזר, שמאפשר להם אספקה עצמית של מזון לצרכי המשפחה”.
לא זוכר שכתבתי משהו על גמלים או קפה, אבל כהרגלך אתה שם מילים בפי מי שמפקפק ב”אמיתות” שלך. אז למיטב ידיעתי הדלה, הבדואים אינם רוכבי גמלים, אבל לחלק ניכר מהמשפחות יש משק חי/משק עזר, שמאפשר להם אספקה עצמית של מזון לצרכי המשפחה.
ראית מה עשיתי פה?)
ועוד פסאודו פארודיה.
אני יודע שמרוב צניעות, אתה מתחמק מכל ידע כללי מינימלי, אבל בעולם העצוב שלנו, משטרת ישראל מפנטזת על היום שבו הפשיעה של הבדווים תהיה גבוהה רק פי חמש מזו של המתיישבים (ויש יותר מתיישבים מאשר בדווים בדרום), אבל ניחא. ניסית “להחזיר לי” וזה בסדר גמור…
סתם לידע כללי, שכירים יוממים זה לא טעות. יוממים הם עובדים שנוסעים מדי יום אל מקום עבודה מרוחק, יחסית.
ואגב, אם יש לך בת זוג/ילדה/אמא/אחות – אני מבטיח לך שהרבה יותר בטוח לה ללכת לאיבוד בתוך “התנחלות מלאת במתעללים בחיות” מאשר בפזורה הבדווית. זה נכון, אגב, גם ביחס לכלב שלך, אם כבר הזכרנו התעללות בחיות…
עוד פארודיה, ללא פסאודו.
אני יודע שמרוב כלום, אתה מתחמק מידע כללי מינימלי, אבל בעולם העצוב שלנו, משטרת ישראל מורכבת ברובה ממתנחלים ששולחים ידיים לשוטרות ומטרידים חשודות, ולפנטזיות שלה אני לא מעוניין להיכנס…
סתם לידע כללי, אני מקבל את התיקון שלך לגבי שכירים יוממים. מה שמפתיע זה שאתה כל-כך בור בכל הנוגע לדיון פומבי (למשל, העובדה שיש לגבות טענות בהוכחות) למרות שיש לך ידע לשוני ואתה יודע להתנסח בבהירות. מה שמוכיח שאפשר לקבל ציון גבוה בבגרות בלשון ולהכשל בהיסטוריה ובאזרחות.
ואגב, אם יש לך בת זוג/ילדה/אמא/אחות – אני מבטיח לך (ואו, מבטיח, מילה חזקה, אתה גם מקיים?) שהרבה יותר בטוח לה ללכת לאיבוד בתוך “מאחז בדואי בלתי-חוקי מלא בפיראטים” מאשר בהתנחלות. זה נכון, אגב, גם ביחס לכלב שלך, אם הזכרנו התעללות בחיות…
אפשר להמשיך כך כל היום. תביא דו”ח של חברת החשמל, של משרד האנרגיה, של משרד החקלאות, של מקורות – איזושהי אסמכתא רשמית לכך שבדואים גונבים חשמל ומים בכמויות גדולות – או שכולם (חוץ ממני) יודעים אבל אף אחד לא מדבר על זה?
אכן אפשר להמשיך כל היום. אתה חושב שבאצלעות הכנסת המילה “מתנחלים” בכל מקום שכתבתי “בדווים”, זה יפריך באיזושהי צורה את מה שכתבתי (אחרי הכל, ידוע שאין דרך טובה יותר להפרכת טיעון, בעיקר ללקויי הידע השפה שבינינו…).
אני באמת לא עושה איתך תחרות בהיסטוריה ואזרחות. לא הוגן כלפיך. אני מכיר ילדים רבים שיכולים להתחרות בך, ולנצח אותך, בנושאים אלה (אגב, גם הם עשויים לחשוב ש”יוממים” זו “טעות במקור”…). מוטב שתשקיע מאמציך בתחום הסאטירה-עלק. אין ספק שזה תחליף מצויין למצוקת הטיעונים המובנת שלך.
כאן אתה מתבלבל. בניגוד אליך, אני לא נוהה כעיוור אחרי טענות סרק – לא מימין ולא משמאל. אני דורש הוכחות גם כשאומרים לי שבדואים רוכבים על גמלים; אני לא מקבל אותן, אז אני לא מאמין שבדואים רוכבים על גמלים. כל עוד אין הוכחה, מבחינתי זו טענת סרק. אני לא צריך להפריך, אתה צריך להוכיח. הידע שלי דל אבל אמיתי. שלך רב אבל חסר ביסוס – ומבחינתי, כל עוד לא הוכחת, שקרי.
שוב, מה שמפתיע זה שאתה עצמך לא דורש את אותו סטנדרט. האם שמעת ממישהו, או קראת במקום כלשהו, את אותן טענות שאתה משמיע? מהיכן הידע הכללי העצום שלך? השכל אותי: איך אוכל אני להשיג את אותו ידע רב?
בסייפא של המלל שלך, מסתתרת שורת המפתח: איך תוכל לרכוש ידע.
רכישת ידע מתחילה במקום החשוב ביותר: סקרנות. אתה לא ניחנת בה, למרבה הצער, ועל כן יש לך נקודת פתיחה בעייתית. אתה חושב שאם לא יאכילו אותך בכפית, אזי כל מה שאמרו לך אנשים שאינם מהמחנה, זה שקר – במקום לקום ולבדוק בעצמך.
כתבתי המון דברים שהצגתי כעובדות, לאורך השרשור הזה – העובדה שלא עשית מאמץ מינימלי לחפש את העובדות האמיתיות לשיטתך, ולהפריך את אותם דברים, שלפי עדותך-שלך, לא היה לך לגביהם ידע קודם, היא הסיפור כולו.
בקיצור, רוצה להרחיב דעת? קרא. זה גם עוזר בהרחבת אוצר המלים, אגב;)
אתה פשוט טועה. אני מאד סקרן – סקרן לדעת מהיכן אתה שואב את ה”עובדות” שלך. תאמר לי ואשמח לקרוא. אבל אתה מתחמק. עשיתי מאמץ רב, ולא מצאתי מקור אחד שטוען את הטענות שלך, גם לא אצל כותבים ימניים. השקעתי שעות ולא מצאתי איש שיכול לאמת את דבריך. אז מדוע אתה מתחמק? המסקנה שלי היא שפשוט אין לך שום אמסכתא. הרי המידע נודע לך בדרך כלשהי, ואם הייתה לך דרך להוכיח (גם אם בסופו של דבר הייתי מבטל הכל), היית עושה זאת. הכל אצלך מצוץ מהאצבע, עורבא פרח, האשמות שווא ותו לא.
וזה לא לי שאתה צריך להוכיח. אתה כותב בפורום פומבי, ואני מעריך שיש לא מעט אנשים שקוראים אותו (הייתי כותב את זה כעובדה, וטל הייתה יכולה לאשר אותה, אבל אצלך אין צורך בהוכחות). אני גם מניח שיש לא מעט אחרים שמפקפקים ב”עובדות” שלך – כאלה שאינם כמוני (לטענתך) ויש להם ראש פתוח ואולי כן תשתנה דעתם בעקבות דבריך. אני מעריך שהוכחות היו מסייעות לאנשים כאלה להשתכנע. אז במקום שאתה תשקיע שלוש דקות בלהעתיק לכאן לינק למקור, אתה מצפה מכל הקוראים ללכת ולחפש עובדות שלבסוף עשויות להתברר כלא נכונות. עכשיו דמיין 20 אורי-ים כמוך, ועל כל אחד, כל קורא כאן צריך לחפור כדי למצוא אישושים לטענות שמעלים האורי-ים הללו. אה, סליחה, מכיוון שאתה ה-אורי, דבריך הם אמת חיה, תורה מסיני. נכון? העיקר שאתה לא מתיימר לשום דבר.
לא, כל עוד אתה עצמך לא מביא אסמכתאות, הטענות שלך לא נכונות. וזו עובדה פשוטה.
בהנחה שאתה כותב אמת, תנחומיי. אם השקעת שעות ולא מצאת כל התייחסות לגניבת תשתיות בידי בדווים בדרום, “גם לא אצל כותבים ימנים”, אז לא נותר אלא לסכם שכנראה טעיתי, ובמקרה שלך הסקרנות לבדה לא תקדם ידע.
אני משער שאכן קוראים אותנו גם אחרים, ואני מניח שלפחות הותיקים שבהם כבר גיבשו לעצמם דעה לגבי אמינותו טרמת הבקיאות של כל כותב. אם יש בתוכם כאלה שחושבים שאני ממציא את הדברים שלי, זכותם. אם יש בתוכם כאלה שחושבים שרמת הבקיאות שלך מזעזעת עד מביכה, גם זו זכותם.
הקביעה המגוחכת שכל עוד אין הוכחות לטענה, הרי שהיא אינה נכונה, היא לא עובדה. היא אפילו לא קרובה לעובדה.למעשה, הבורות שבעצם העלאת הטענה הזו, היא כל הקייס שלך בזעיר אנפין: אתה לא יודע כלום בקשר לבדווים בדרום, אבל אתהלימדו אותך לחשוב שאם תתווכח על טענה שמועלית כנגדם גורמים ביקרבם, זה יעשה אותך לנאור יותר. אי לכך, אתה מתווכח בלי הפסק בנושא שאין לך מושג לגביו. הטענה הכוללת שלך היא שמה שאינך יודע – הוא בהכרח לא נכון, שהרי לא סיפקו לך הוכחה לגביו. זו גישה מעניינת, ללא ספק, אבל היא כמובן חסרת הגיון מינימלי ואין לה כל אחיזה במציאות. במציאות יש לאין שיעור דברים נכונים שאין לך מושג לגביהם ושאין לך הוכחות לגביהם, ועדיין הם עובדות מוצקות.
כך או כך, מרגע שחדלנו לדון במהות עצמה (נושא שיותר קל להתווכח עליו, בהעדר כל היכרות עם הבדווים בנגב), הרי שהמשך הדיון מיותר. אם אין לך משהו ענייני לבשר בעניין הבדווים בנגב שיפריך איזושהי טענה שהעליתי ושלדעתך היא לא נכונה, כי “לא סיפקתי לה הוכחה”, הרי שחלקי כאן תם. שא ברכה:)
כל עוד לא סיפקת הוכחות, הטענות שלך אינן נכונות. הן גם אינן לא-נכונות. הן כלום, טענות בעלמא. מילים ותו לא. הן לא יותר טובות מכל טענה אחרת – אפילו אלו שאני העלתי ואתה קורא להן פסאודו-פארודיות. תוכיח שהן לא נכונות. אני בקיא ממך בעובדות ויודע שכל הטענות שהעליתי הן אמת לאמיתה. זו המהות עצמה.
אני לא צריך (ולא יכול) להוכיח שבדואים לא גונבים חשמל (אגב, ייתכן שפה שם יש בדואי שגונב חשמל, כמו שיש יהודים שגונבים דברים, וייתכן גם שהמספר היחסי של בדואים שגונבים חשמל גדול ממספרם של היהודים שגונבים חשמל, פשוט כי היהודים בדר”כ לא צריכים לגנוב חשמל). לא יהיה שום דו”ח של חברת חשמל שאומר “האנשים הללו לא גונבים חשמל”. אם הייתה גניבה מערכתית כזו, ככל הנראה היה גוף רשמי כלשהו שהיה מציין את זה ברשומותיו. אם המשטרה מאשימה אותך בגניבה, מוטל עליה להוכיח שגנבת, ולא עליך להוכיח שלא גנבת.
אבל ההתחמקות שלך אומרת הכל. אתה משקיע זמן רב בהמצאת שמות גנאי עבורי, ובחשיבה על דרכים יצירתיות להראות כמה אני טמבל, במקום להשקיע שלוש דקות בהוכחה. מכיוון שאתה כנראה גם לא תספק אחת כזו – פשוט כי אין לך – הדיון הזה ממש מיותר.
כדי לסבר את האוזן, אתה מוזמן לעיין בדו”ח גולדברג (http://www.moch.gov.il/sitecollectiondocuments/odot/doch_goldberg/doch_vaada_shofet_goldberg.pdf), אמנם, ועדה סמולנית עוכרת ישראל, אבל ישפטו קוראי הבלוג את אמיתות טענותיה. לא מוזכר שם דבר לגבי גניבת מים או חשמל. הפסקה שאולי מתקרבת לכך היא זו:
“מצב המים עגום ואיכותו ירודה, רק חלק מהתושבים מחוברים בחיבורי מים פרטיים אל צינור ראשי שבאם הדרך, והאחרים מביאים מים ממרחק במכלים.” אם החיבורים הללו היו נחשבים גניבה, ודאי היו מנתקים אותם. ובכל מקרה זה לא יכול לשמש עדות להכללה הגורפת “הבדואים גונבים מים”.
ולגבי חשמל:
“העדר חיבור לרשת החשמל פוגע במיוחד באנשים עם מוגבלויות וחולים כרוניים הנזקקים לציוד רפואי חשמלי או לקרור תרופות.” אם הבדואים היו גונבים חשמל, לא היו להם בעיות כאלה.
מה שעוד מעניין הוא שבהמשך הדו”ח מובאים דבריו של תת-ניצב לגבי הריסות בתים, והפלא ופלא – הוא לא מציין מאום לגבי גניבות מים או חשמל. אה, רגע, המשטרה הסמולנית הזו בוודאי תסתיר הפרות חוק כאלה.
ולמרות כל אלה, אני עדיין לא יכול לומר בוודאות שאתה טועה, כי אולי יש מקור אחר שלא מצאתי שמעיד על כך. כאן נכנס תפקידך לספק הוכחות – וכאמור, כל עוד לא סיפקת כאלה, לטענות שלך אין משקל. הן חסרות חשיבות, ומי שמאמין להן בלי הוכחות – נו, אנחנו מכירים אנשים כאלה, נכון?
אז זה היה הניסיון שלך למצוא הפרכה עניינית? שתי תגובות רצופות, שרק בסייפא של אחת מהן יש בדל טקסט ענייני, שמתוכו הוצאת את מה שלא נוח לך (“חיבור פרטי”, הוא אכן גניבת מים – אי ניתוק המים לא מלמד על כך שזו לא גניבה, אלא על הבעייה הפוליטית שקיימת בכך, בדיוק כמו הבעייה שקיימת בהריסה רבבות מבנים לא חוקיים ברחבי הנגב).
אין ספק, אנא המשך לספר לעצמך שהפסאודו פארודיה שלך היא שוות ערך לעובדות, וזה יעזור לך מאוד ברכישת ידע…
נכון, מכיוון שאלה ערבים סמולנים בוגדים עוכרי ישראל, יש בעיה פוליטית לנתק חיבורים פיראטים. מבנים בלתי-חוקיים אין בעיה להרוס (והראיה, באותו דו”ח: “בשנים 2001-1998 הופסקה כליל, כמדיניות ממשלתית, הריסת המבנים הבלתי חוקיים, ומבצעי הריסות חודשו לאחר מכן טיפין טיפין” – מה שמעיד על כך שלפני 1998 היו הריסות, ואחרי 2001 היו הריסות) – אבל לנתק צינור – זה כבר קשה. ומדוע כתוב “חיבורים פרטיים” ולא “חיבורים בלתי-חוקיים”? לדו”ח אין בעיה לציין שהמבנים בלתי-חוקיים, אבל בעניין חיבורי מים הוא פתאום סמולני? אז אולי אלה חיבורים בלתי-חוקיים שהקימה המדינה בנסיבות מיוחדות, כמו שהמדינה הקימה מרפאות בחלק מהכפרים בצורה לא חוקית (שהרי כל בניה בכפרים היא לא חוקית).
וכמובן, בכל הנוגע לחשמל – נאדא.
אין ספק, אנא המשך לספר לעצמך שמה שאתה מתאר אלה עובדות, ישפטו הקוראים.
אתה לא באמת מבין את הציטוטים שלך, נכון? מהטקסט שלך עולה שאין הריסות בהיקף שמתקרב להיקף הבנייה הבלתי חוקית (נכון ש”עברית שלך לא מי-יודע-כמה”, אבל היית אמור לדעת מה משמעות הביטוי “טיפין-טיפין”…).
באופן כללי אכן בחרת מסמך רלוונטי וטוב, אם גם תקרא את כל מה שכתוב (ולא במטרה לקחת מתוכו ציטוטים חלקיים, אלא במטרה להבין מה נאמר שם), אין ספק שהידע הדל שלך יורחב משמעותית. סה”כ, הם מסבירים היטב אודות הבנייה הבלתי חוקית, אודות הסיבות לסירוב למעבר לשבע היישובים שהוקמו עבורם בידי ישראל, אודות הפטנט היפה של תביעות הבעלות על הקרקע.
אני בהחלט בעד שיש]טו הקוראים. אתה החלטת שכל מה שלא כתוב – לא קיים. צר לי, אבל הטקסט עוסק בבעייה אחת (הסדרת הבנייה הבדווים בנגב), ולא בהפרות החוק שלהם (לכן הוא ירחיב בעניין הבנייה הבלתי חוקית), ולא בהפרות חוק אחרות. זה עצוב נורא שאני בכלל צריך להסביר לך את זה. זה היה אמור להיות מובן מאליו.
סוף סוף חיפשת ומצאת טקסט שהיה יכול לתרום להעשרת הידע שלך בנושא שבו אתה בור להחריד, ומה אתה עושה? גזור והדבק של ציטוטים חלקיים, והפגנת הבנת נקרא מביכה של אותם קטעים שאתה-עצמך גזרת והדבקת…
בניגוד אליך, קראתי את כל הדו”ח. אני גוזר ומדביק חלקים רלוונטים, כי להדביק הכל כאן יהיה בחזקת אמ;לק. אני כבר לא מופתע שאני צריך להסביר לך איך זה עובד. למשל, כתוב: “תנאי החיים ביישובים (המוכרים) רחוקים מלהיות
שיפור של ממש לעומת החיים ביישובים הבלתי מוכרים”, ו”נוסיף על כך היעדר של מקורות תעסוקה ביישובים אשר תוכננו ונבנו בלי בסיס כלכלי הולם”. לא, אבל אצלך הבדואים רק מנסים להוציא יותר מהמדינה. וחלילה, אתה לא גזען.
כן, מבחינתי כל מה שאין לו סימוכין לא נכון. ואם מדובר רבות על הריסות בניה – גם אם בהיקפים קטנים – הרי שלא מדובר אפילו במילה על ניתוק קווי מים. אז מכאן אפשר לפצוח בפרשנויות לגבי משמעות “חיבורים פרטיים”. אתה, כמובן, מפרש את זה כמיטב המסורת של הימני המצוי (ומה לעשות, הגזען): הבדואים הם ערבים אז הם גנבים. אני חשבתי על פרשנות אחרת – אולי המדינה חיברה את החיבורים הללו. ייתכן שיש עוד פרשנויות. אני מודה שאני לא יודע איזו פרשנות נכונה, ובניגוד אליך, אני גם לא מתיימר לדעת. ובכל מקרה מדובר רק על חלק מהבדואים, וחלקם (לפי הדו”ח) עדיין מביאים מים ממרחק במיכלים – ובכל זאת מסרבים לעבור לעיירות שהקימו עבורם.
וכאמור – אתה עדיין מתחמק מהוכחה בעניין גניבת החשמל. היית מצפה שאם כתוב על “חיבורים פרטיים” למים, היו כותבים גם על “חיבורים פרטיים” לחשמל. מעניין…
עזוב, זה מיותר, ככל שאני קורא יותר ו”סוגר את בור הידע” שלי, אני מגלה שהטענות שלך לא רק לא נכונות מחוסר ראיות, הן פשוט שקריות על גבול הוצאת דיבה, ובוודאי גזעניות.
אוי, איזה תירוץ חסר שחר. כתוב שיש שם 50,000 מבנים לא חוקיים, וכל שנה נוספים יותר אלף. אני מבין שלהדביק את זה אמ;לק, הא?:)
במחשבה שנייה, אחרי הקשיים שלך להבין מה זה “טיפין טיפין”, באמת מיותר שתנסה להבין את שאר הטקסט. יש שם מלים עם יותר משתי הברות…
ואחרי שכתבת פעמיים שאני גזעני (כמו כל הימנים המצויים…), נשאר רק לשאול אם אני יותר גזען מסתיו שפיר, גזען כמו סתיו שפיר, או קצת פחות גזן ממנה. שאר הטקסט שלך, קצר ככל שלא יהיה, הוא גיבוב מביך של מי שאשכרה ניתנה לו הזדמנות להרחיב דעת, והוא העדיף למרוח קלישאות שיעשו לו נעים שאגו, ויגרמו לו לחשוב שהוא נאור (במציאות, זו כמובן גזענות הפוכה – אתה שופט אותם לקולא, בגלל שהם בדווים. גם בתחום זה, אגב, אתה קלישאה מהלכת. שמאלנים עושים זאת כבר יותר מדור – ובתגובה משתינים עליהם בקשת – היידה ג’מאל:))).
לא יודע למה אתה מסיט את הדיון לכל מיני ח”כים שלא קשורים. בעצם כן יודע: אתה פשוט מתחמק.
והנה דוגמא לבעיית הבנת הנקרא שלך: כתבתי שיש פרשנויות שונות, ואני לא יודע איזו פרשנות נכונה. אתה מבין את זה כ”שיפוט לקולא”. הבנת הנקרא, מישהו?
אני לא מתיימר לדעת, וייתכן שאכן אותם “חיבורים פרטיים” הם גנובים. ייתכן. וייתכן שלא. בניגוד אליך, אני לא בוחר פרשנות וטוען: אמת. בהחלט ייתכן שהבדואים כולם גנבים. ייתכן גם שלך יש עבד כלוא בארגז במרתף שלך. אני נוטה לא להאמין להאשמות ללא הוכחות (מכיר? “חף מפשע עד שהוכחה אשמתו”? אה כן, זה “שיפוט לקולא”. ברור) מה לעשות, כשאתה אומר “הבדואים גונבים מים וחשמל” – זו האשמה. אני מצפה להוכחות, ואני לא מצפה מהבדואים (או מאף אחד) להוכיח שאין להם אחות.
ואיך כמות הריסות הבתים קשורה? העובדה היא שבתים נהרסים. האם במספרים גדולים? לא, טיפין טיפין. ועדיין, הדו”ח ראה לנכון לציין שיש הריסות בתים. והוא לא ראה לנכון לציין שיש ניתוקי מים. מדוע? אפשרות אחת, שנראית לי סבירה, היא שקווי מים לא מנותקים כלל, אפילו לא טיפין טיפין, אולי משום שהמדינה חיברה אותם. בניגוד אליך, אני לא מתיימר לקבוע שזו עובדה מוגמרת ושרק חוסר הידע שלך מונע ממך לדעת זאת.
במאמר מוסגר, אתה אוהב להתייחס אד הומינם. אתה משקיע לא מעט זמן בהמצאת שמות גנאי וזלזול בבר-הפלוגתא שלך. נראה לי שקוראים רבים בבלוג חוששים להביע את דעתם בגלל זה; אחרי הכל, באמת קשה להתמודד איתך ברמת ההתנסחות. אני מוצא את עצמי לא פעם קורא תגובות שלך ונמנע מלענות מחשש שהדיון יגיע לתגובות המתנשאות שלך. מובן, אם מישהו לא מסכים עם העובדות שלך, הוא בור ועם הארץ. אבל אני מבין מאיפה זה בא: כשאין לך גיבוי לדברים אתה תוקף את הדובר.
אני טוען שהאפשרות ההפוכה שלפיה כל החיבורים הפרטיים הם פיראטים אבל המדינה עוצמת עין נראית לי פחות סבירה – אם כי לא בלתי אפשרית. ואפילו אם אפשרות זו היא הנכונה, זה עדיין לא הופך את הטענה המכלילה “הבדואים גונבים מים וחשמל” לנכונה אלא לנכונה חלקית מאד – רק חלק מהבדואים – הדו”ח לא מציין איזה חלק, יכול להיות חלק מזערי (אלא, אם, כרגיל, בוחרים את הפרשנות המחמירה שלך) ורק מים, לא חשמל.
הטקסט שלך ברובו חסר ערך (החל מהעבד במרתף וכלה שטענה המפוקפקת שאתה קובע מה אמת ומה לא), אבל סוגיית האד-הומינם היא באמת שיא של צביעות. אתה, שבהודעה אחת שלך קראת לי בשמות בערך בחמישים אחוז מהטקסט שלך, מתלונן על כינויי גנאי מצידי. אני לא באמת מצפה ממך לתשובות רציניות (רבאק, אתה מצאת טקסט רציני וכל מה שהצלחת למצוא בתוכו שרלוונטי לדיון, היה משפט אחד, שגם אותו לא ממש הבנת, כזכור), אבל בכל זאת, אולי בכ”ז תסתכל טיפה בראי לפני שאתה מאשים אחרות בגידופים?:)
בכל מקרה, הדיון הזה באמת מיצה עצמו. אחרי אינספור טענות שלי, שלא הצלחת להפריך אפילו אחת מהן (אחרי שבשעה טובה הלכת והבאת מקור רציני שעוסק בחלק מהנושאים שדנו בהם), ולמעשה רק חיזקת את הטענות שלי (באותו מקור, כאמור, יש התייחסות למספר הבב”חים, לעניין תביעות הבעלות על הקרקע, ולעניין הסיבות לסירוב להתיישב ביישובי הקבע שהקימה המדינה עבורם) – די מיותר מבחינתי לקחת ברצינות את הקביעה שלך שאני מתחמק. האזכור לאותו ח”כ “לא רלוונטי” עלה בעקבות הטענה המאוד-עניינית שלך שאני גזען, ופשוט התבקש להזכיר שאני בחברה טובה, לצידה הלוחמת הוותיקה בכיבוש, ה”ה סתיו שפיר…
אגב, אם תמצא מקום שבו אחד שבו כתבתי ש”הבדווים” גונבים מים וחשמל, אהיה מאוד מופתע, שכן לא טענתי זאת. מה שכן טענתי (ומה שנותר עובדת חיים עצובה), זה שגניבת תשתיות היא תופעה נפוצה מאוד בפזורה הבדווית. לא כל הבדווים גונבים חשמל, בדיוק כפי שלא כל השמאלנים מדברים בסיסמאות. זה סתם עניין נורא נפוץ בשני המגזרים…
“צר לי לבשר לך, אבל כן, גניבת מים וחשמל נפוצה עד מאוד ב”יישובים” אלה.” זו האשמה שדורשת הוכחה. לא סיפקת הוכחה, הוצאת דיבה.
אוקיי, אז הוכחת מה שטענתי – שבשום מקום לא כתבתי על כל הבדווים, ושבעצם לא דייקת כשטענת שזה מה שכתבתי.
אל דאגה, אני לא רואה את הסילוף שלך הוצאת דיבה, אלא סתם מפגן מביך נוסף של הבנת הנקרא המיוחדת שלך…:)
שוב, אני אעשה את זה פשוט: “גניבת מים וחשמל נפוצה עד מאוד ב”יישובים” אלה.” תן הוכחה או שאתה סתם שקרן, ומבחינתי תם הדיון.
ושוב הגענו לאותו קושי לוגי שלך: לשיטתך, מה שאינך יודע – מבחינתך אינו קיים. מכיוון שהבורות שלך היא כמעט אינסופית, ומכיוון שבכ”ז העולם גדוש ומלא בדברים שאין לך מושג לגביהם, כנראה שההיגיון שלך לקוי במקצת.
היותך בור לא הופכת אותי לשקרן.